Wheat bag, eller vetekuddar som det heter på ren svenska, är precis vad vår SEO-partner Blästa Henriët designar. I detta inlägg kommer vi diskutera hur vi lagt upp detta samarbete. Om utmaningar och resultat i ett av vårt mest omfattande SEO-projekt hittills.
Projektet tog sin början i mars. Blästa Henriët tävlar, som många andra, med stora internationella företag om att ta plats och synas på Googles organiska sökresultat. Men nu ville man synas bättre och skapa utrymme för att växa som varumärke. Helt rätt tyckte vi som självklart tog oss ann denna utmaning!
Som ett första steg i detta projekt genomförde vi en så kallas granskning. Du kan läsa mer om hur vi arbetar med detta under sidan “SEO“. Kort sagt kan man säga att våra granskningar är otroligt omfattande. Vi vänder upp och ned på varenda sten och tar reda på exakt var hemsidan i fråga befinner sig på ett hundratal SEO-relaterade punkter. När detta var klart hade vi en mycket god bild av vad som behövdes göras. Det varierade från meta-data till bildformat till strukturerad data. Vi satte igång!
Som med de flesta av våra SEO-projekt inledde vi arbetet me tre omfattande och intensiva månader där vi genomförde ändringar på själva hemsidan. Därefter började vi arbetet med att stärka Blästa Henriëts länknätverk. Detta gör vi ständigt genom att samarbeta med olika bloggar, tidningar och liknande. Du kan läsa mer om hur länkar påverkar en hemsidan i vår omfattande guide om sökmotoroptimering.
Innan det blir för nördigt vill vi passa på att prata om Blästa Henriëts fantastiska produkter. De tillverkar alltså högkvalitativa vetekuddar, eller wheat bags, på engelska. Men det är inte allt, de designar och tillverkar även ljuvliga ansiktskuddar, handdukar och toalettväskor. Allt tillverkas i linne och vete från England. Du kan själv kika på deras fantastiska wheat bags!
Och resultatet? Jo, sedan vi började har Blästa Henriët mer än dubblat sin synlighet på Google. Man få fler besök till sidan och visas i många fler samanhang. Dessutom rankar man bättre för en hel del relevanta sökord. Inte illa! Men vi är inte nöjda där. Som med alla våra SEO-kunder jobbar vi alltid stenhårt för att ständigt förbättra deras placering och synlighet på webben och kommer fortsätta göra det.
Tills nästa gång!